Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a blíže vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího, kterým je, Jiří Žďárský, s místem podnikání Brzice 81, 552 05 Brzice, IČ 75201178,
(dále také „prodávající") a zákazníka (dále také „kupující").
- Reklamační řád stanovuje podmínky pro reklamace zboží zakoupeného u společnosti Spokojený Chovatel, uvedená společnost je také provozovatelem internetového obchodu www.spokojenychovatel.cz
- Reklamační řád se vztahuje na zboží, u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z vadného zboží.
2. Převzetí zboží
- Kupující je povinen prohlédnoutzboží bezprostředně při jeho převzetí za přítomnosti smluvního partnera.
- Jsou-li zjištěnyzjevné vady zboží, za které se považují všechny vady zjistitelné při převzetí zboží, je kupující povinen s dopravcem vyhotovit záznam o poškození. Kupující je oprávněn v tomto případě zboží nepřevzít.
- Zjevné vady, poté kupující neprodleně reklamuje u prodávajícího. Podmínkou takovéto reklamace je však doložení záznamu o poškození zboží při přepravě, podepsané smluvním partnerem.
- Náklady a škodu, které vzniknou v důsledku nesprávného anebo pozdního uplatnění zjevných vad zboží, či v důsledku nesepsání záznamu o poškození nese v plném rozsahu kupující.
3. Záruka za jakost
- Vyskytnou-li se po převzetí zboží kupujícím vady zboží v záruční době, kupující je oprávněn uplatnit reklamaci.
4. Délka záruční doby
- Délka záruční doby činí 6 měsíců nebo je upravena individuálním smluvním vztahem, s výjimkami stanovenými příslušnými právními předpisy.
- V případě výměny zboží získává kupující záruku novou v délce 6 měsíců nebo do doby trvání záruky původního zboží, je-li tato delší.
- U zboží, kde není zapotřebí evidovat výrobní čísla, slouží k uplatnění záruky daňový dokladnebo dodací list. Záruční list je nutný vždy u zboží, u kterého jsou evidována výrobní čísla.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
- Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, vnější událost.
5. Vyřízení reklamace - Práva a povinnosti kupujícího
- Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných vadách.
- Kupující může reklamaci podat jednou z uvedených možností:
- na e-mailovou adresudodavatele - jirka_zdarsky@seznam.cz,obchod@spokojenychovatel.cz
- poštou na adresudodavatele - Jiří Žďárský, Brzice 81, 552 05 Brzice
- Kupující je povinen:
- poslat řádně vyplněný reklamační formulář,
- Kupující doručí zboží zpět kompletní a neponičené.
- Náklady na dopravu k prodávajícímu hradí kupující, zpět ke kupujícímu hradí prodávající.
- V případě zjištění neodstranitelné vady zboží, kterou lze hodnotit jako podstatné porušení smlouvy pokud si to vyžaduje povaha zboží), má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nezbytně vynaložené výši. V případě neoprávněné reklamace nemá kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany kupujícího nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv)
- Kupující má právo se informovat na stav reklamace prostřednictvím emailu a to na e-mail: obchod@spokojenychovatel.cz
- Poškozené zboží či přepravní obal -postup řešení reklamace - pro společnost PPL
- Pro správné vyřešení Vaší reklamace, prosím, dodržte tento postup:
- Správné převzetí zásilky- zkontrolujte neporušenost obalu a následně ji potvrďte řidiči
- Pokud je zásilka viditelně poškozena, uveďte výhrady do přepravního listu
- Lhůta pro nahlášení poškození uvnitř zásilky je 3 dny
- Vždy uveďte číslo zásilky a kontakt
- Nutné je také pořídit a zaslat fotografie poškozené zásilky
- Nahlášení poškození a zaslání fotografií na tento e-mail: reklamace@ppl.cz, v kopii obchod@spokojenychovatel.cz
- Fotografie(v rozlišení do cca 100kB):
- etikety s číslem zásilky (tam, kde je příjemce a odesílatel)
- původního přepravního obalu (tak, aby byl vidět celý - ideálně ze dvou stran) + případné manipulační značky křehké/neklopit
- detail poškození
- balení uvnitř krabice - uložení v krabici, výplně
- poškození obalu (pokud k nějakému došlo)
- Pokud nemáte možnost škodu nafotit, vyčkejte prosím. Reklamační pracovník PPL Vás bude v nejbližších dnech kontaktovat.
- Zajistěte prosím, aby s poškozenou zásilkou nebylo manipulováno do vyřešení reklamace. Pokud se tak již stalo, je potřeba nevyhazovat obalový materiál, ale nafotit ho pro potřeby pojišťovny.
- !!! V případě, že nebude při reklamaci dodržen výše uvedený postup, nebude reklamace uznána.
6. Práva a povinnosti prodávajícího
- Prodávající potvrdí kupujícímu přijetí reklamace do 3 pracovních dnů.
- Prodávající vyřídí reklamaci ve lhůtě 15 dnů, pokud se s kupujícím nedohodne jinak. Lhůta počíná běžet dnem doručení reklamace prodávajícímu.
7. Rozsah záruky
- Záruka zaniká v následujících případech:.
- nedodržením podmínek pro správné skladování zboží uvedených na obalu.
- Záruka se nevztahuje na:
- škody způsobené živelnou katastrofou, povětrnostními vlivy, mechanickým poškozením, elektrostatickým nábojem..
8. Závěrečná ustanovení
- Záruční podmínky v tomto záručním řádu jsou platné pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky.
- Ostatní podmínky se řídí dle občanského zákoníku.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.1.2022.
Změny reklamačního řádu vyhrazeny.